
Prof. Chen Schechter, Head of the MOFET Institute
Chen Schechter, Full Professor, Leadership, Organizational Development and Policy in Education. Aiming to integrate theory with empirical evidence and practice, his research areas include reform implementation, educational change, professional learning communities, organizational learning, collaborative learning from success, educational leadership, leadership development, and systems thinking for school leaders. Prof. Schechter earned his Ph.D. in K12 Educational Administration and Leadership from The Ohio State University.

Dr. Sara Ziv, Head of MOFET's International Channel
Dr. Ziv holds a Ph.D. in Practicum in Teacher Education from The Hebrew University of Jerusalem and a second Ph.D. in Hebrew Literature from The Center for Yiddish Studies at the Bar Ilan University.
She is the founder of The MOFET Institute. From 1992 until 2007, she served as Director of the Department of Teacher Education at the Israel's Ministry of Education. She was formerly an elementary and high-school teacher as well as a coordinator of elementary school education at a college of education in Israel.
Her fields of expertise include teacher education, training of teacher educators (induction), and planning and advancing system-wide programs in teacher education and in the training of teacher educators.
במפגש זה יוצגו הרעיון של אתר אינטראקטיבי ללימוד עברית; עקרונות בבחירת נושא אינטגרטיבי; בחירת נושא אינטגרטיבי המשלב תחומי דעת שונים, אלמנטים תרבותיים וחברתיים, מיומנויות שפה מגוונות, תכנים אקטואליים.
המפגש יעסוק במבנה תוכני של נושא; באתר כתרחיש ללמידה – פירוק הנושא הנבחר לתכנים; בעבודה עם גוגל סייטס ובבניית שלד של אתר;
המפגש יתמקד בסוגים שונים של מדיה; בהצגת מידע במדיה מגוונים; בקישורים פנימיים וחיצוניים ובפעולות עריכה באתר: הצגת התכנים במדיה מגוונים, קישוריות, ליווי טקסטואלי, פעולות וארגון, ועוד.
המפגש יוקדש לנושאים אינטראקטיביות ושיתופיות בסביבה דיגיטלית: פעילויות דיגיטליות עצמאיות (כגון טופס גוגל); פעילויות שיתופיות (כגון מצגת שיתופית, פדלט); משחקים דיגיטליים; ושילוב הפעילויות בתוך דפי התוכן.