פיתוח שיקול דעת פדגוגי בהוראת עברית כשפה נוספת: עקרונות ומסקנות

קבלת עדכונים שוטפים על פעילויות הערוץ וחדשות בתחום ההוראה והכשרת מורים,
באמצעות הרשמה למידעון החודשי החינמי שלנו.

תאריך: יום ראשון, 16 בפברואר 2020, 21:00–22:30 שעון ישראל 
משך הוובינר:  שעה וחצי
הרשמה: ההרשמה סגורה
הקלטה: לחצו כאן
מצגת: לחצו כאן
צור קשר: international@macam.ac.il

תקציר

הוובינר יציג את השיקולים הפדגוגיים העומדים מאחורי פיתוח יחידת לימוד יעילה של יסוד דקדוקי-תחבירי בהוראת העברית כשפה נוספת.
שיקולים אלה יודגמו במסגרת ניתוח של נושא דקדוקי מסוים במטרה לחשוף את המשתתפים לעקרונות המנחים את קביעת הידע הלשוני והתרבותי שעלינו ללמד את התלמיד, את הידע המוקדם ההכרחי להפנמת הנושא הלשוני החדש ואת הדירוג הפנימי והחיצוני המיטבי של הנושא הלשוני הנלמד – וזאת תוך כדי עיון במסקנות הדידקטיות הנובעות מן הניתוח המוקדם של הנושא בהתאם לעקרונות הדקדוק הפדגוגי. 
נוסף על כך המשתתפים ייחשפו ליחידת לימוד הבנויה על פי עקרונות אלה, וכן לתרגילים מכוונים מסוגים שונים המתאימים לכל אחד מן השלבים בתהליך ההוראה-למידה של יסוד דקדוקי-תחבירי בתחום הוראת העברית כשפה נוספת.

מרצה

רחל לרנר-מור

בעלת תואר מוסמך מהמרכז לחינוך יהודי בתפוצות של האוניברסיטה העברית בירושלים; בוגרת החוג ללשון עברית והתמחתה במ"א ובלימודי המשך בתחום הוראת הלשון העברית כשפה נוספת, בתחום פיתוח תוכניות לימוד וחומרי לימוד על פי המסקנות הנובעות מעקרונות הדקדוק הפדגוגי בניתוחם של היסודות הלשוניים הנלמדים; לימדה עברית כשפה נוספת והייתה מרכזת לימודי העברית והיהדות בבתי ספר שונים בארצות הברית ובמדינות דרום אמריקה, וניהלה את מכללת שז"ר למורים לעברית ולמקצועות היהדות בבואנוס איירס; בעלת ניסיון רב בהכשרת מורים ובפיתוח חומרי לימוד להוראת העברית בכל הגילים.