חגיגה של עברית: מפגש קיץ בנושא הוראת העברית כשפה נוספת

המפגש המקוון התקיים ביום ד’, 14 ביולי 2021, ה’ באב תשפ”א, והוא התנהל ב – ZOOM
המפגש עמד בסימנה של השנה המורכבת שחווינו. במהלכו נשאל – מה למדנו ואיך לימדנו? מה ניקח להמשך ואל מה לא נחזור?
התבוננו במבט אנתרופולוגי על חוויית ההוראה במציאות שנכפתה עלינו, שמענו על דרכי התמודדות והדגמנו כלים שפותחו.

על סדר היום:

15:30 - 15:45: התכנסות

פרופ’ חן שכטר, ראש מכון מופ”ת
חנה דוקרקר, ראש הפורום הבין-לאומי המקוון למורים לעברית, מכון מופ”ת
ד”ר שרה זיו, ראש יחידת הרישות במכון מופ”ת
מזמזמים: מבט אנתרופולוגי על חוויית ההוראה מרחוק וההתנסות בהוראת עברית
פרופ’ ניר אביאלי, ראש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
הטמעת תפיסות ומיומנויות למידה חברתית-רגשית (SEL – Social Emotional Learning),
בדגש על אירועים בתהליך של הוראת שפה
ד”ר עמליה רן, צוות סימולציות במכון מופ”ת  

17:30 - 17:45: הפסקה והתפצלות לחדרים

חדר 1:
ניתוח תרחישים בעקבות ההרצאה / ד”ר עמליה רן, מכון מופ”ת
לצפייה בהרצאה – לחצו כאן 

חדר 2:
הוראת עברית באמצעות סיפור היסטורי: “אל תקטוף – ברכה אביגד כמעצבת זהות תרבותית לאומית” / ד”ר אסתר כרמל חכים, אוניברסיטת חיפה
לצפייה בהרצאה – לחצו כאן 

חדר 3:
הערכת לומדים צעירים (גילאי 4-8) בתפקודי עברית / ליאת קדוש, “עברית במרכז”, בוסטון, ארה”ב
לצפייה בהרצאה – לחצו כאן 

חדר 4:
מצלמה בידי תלמיד ומורה: הוראת עברית בימי הסגר / אידית רביב, “תקשורת מקדמת”

חדר 5:
כתיבה יוצרת והוראת העברית / רחל נפרסטק, , אוניברסיטת בר אילן
לצפייה בהרצאה – לחצו כאן 

חדר 6:
המוח הגמיש לומד לקרוא בעברית / פרופ’ טלי ביתן, אוניברסיטת חיפה

חדר 7:
לקחים, מתקופת הקורונה, להוראה פרונטלית והיברידית אחרי הקורונה / ד”ר יהודית גולן בן אורי, מכללת דוד ילין

18:45 - 19:00: הפסקה וחזרה למליאה

דַּע מֵאֵין בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה לֹא חוֹזֵר!” 
אור-לי לביא-טרביש, המרכז להכשרת שפות, אוניברסיטת קונקורדיה, מינסוטה, ארה”ב
ד”ר שרה קלימן, הערוץ הבין-לאומי במכון מופ”ת

עמיתים מציגים

חדש ב i-vrit !!!! יחידות לימוד להוראת עברית כשפה שנייה

היחידות מיועדות לתלמידי כיתות ה’-ט’ ברמת עברית בינונית – גבוהה ומספקות למורה כלי עבודה שימושיים בהוראת העברית. הן יוצרות גיוון בדרכי ההוראה ומעוררות עניין בקרב תלמידים. היחידות מונגשות למורה ולתלמיד בצורה מתוקשבת, ברורה וקלה לתפעול.
יותר מ-300 תלמידים כבר למדו, התקדמו ונהנו מיחידות הלימוד של i-vrit. יחידות הלימוד כוללות את כל מה שהמורה צריך: סרטוני הסבר, דפי תרגול ועבודה, מצגות מילים, משימות, משחקים ומבדקים והן כוללות מפגשי הנחיה לצורך הדרכה, טיפים מקצועיים וניצול מירבי של משאבי הלמידה.

חנות הספרים של מכון מופ”ת

מאגר הפרסומים של מכון מופ”ת מציג את היבול המגוון שכתבו מורי מכללות במסגרת מכון מופ”ת. הספרים המוצגים להלן מיועדים לבנות ולהעשיר את הידע של מכשירי מורים ושל אנשי חינוך בנושאים רלוונטיים לעבודתם. הפרסומים עוסקים בנושאים דיסציפלינריים, פדגוגיים ודידקטיים, כמו כן בנושאי חינוך וחברה רחבים יותר, והם משלבים תיאוריה ומעשה. מטרתם לסייע לסגל ההוראה במוסדות להכשרת מורים בעבודתם עם סטודנטים, וחלק ניכר מהם עשוי לשמש גם מורים בפועל.
חלק מן הספרים ניתנים לרכישה גם בגרסה מקוונת.