חדשנות ועיצוב למידה דיגיטלית באקדמיה

התמחות חד-שנתית – 180 שעות*

צירוף התמחות נוספת יכול להקנות תעודת הוראה למכללות (לחברי סגל בלבד ובכפוף לנהלים)

מה ש"חם" וחכם בעולם הלמידה האקדמית ובהכשרת מורים: חדשנות בהוראה באקדמיה

מיקרו-למידה, הערכה דיגיטלית, קורסים רבי-משתתפים, רווחה רגשית חברתית בקורס המקוון, אוריינות חזותית, תבניות עיצוב לקבוצות מגוונות תרבותית, פודקאסטים, סטורי-טלינג, אינפוגרפיקה, מתודולוגיות של חדשנות… אם ברצונך להתמחות בתחומים אלו – מקומך איתנו!

רציונל

עידן הפוסט-קורונה מזמן חשיבה מחדש על הוראה ולמידה. ההתמחות החדשה עונה לצורך בחשיפה סדורה למגמות העכשוויות, ולא פחות מכך – בליווי מקצועי רציף ביישום הידע והמיומנויות העדכניות הנדרשים בהוראה באקדמיה. אנו שואפים להעניק הכשרה למרצים ולבעלי תפקידים כך שיוכלו לפעול גם כרשת פעילה ואפקטיבית וכסוכני השינויים בעת הזאת. לפיכך, תוכני ההתמחות משלבים באופן ייחודי מתודולוגיות הוראה ולמידה באקדמיה עם מתודולוגיות של חדשנות.

מטרות

  • התמחות בדרכים חדשניות לעיצוב חוויית למידה משמעותית ורלבנטית בעידן הפוסט-קורונה.
  • חשיפה למגמות העדכניות ביותר בתחום עיצוב הלמידה והובלתה, בדגש על קורסים מקוונים ומשולבי דיגיטל.
  • התנסות במגוון עשיר של אסטרטגיות וכלים להטמעת פדגוגיות עדכניות, במרחבים משתנים באקדמיה.
  • יצירת קהילה מקצועית-חברתית פעילה.

קהל היעד

סגל אקדמי בתוכניות הכשרה להוראה באוניברסיטאות ובמכללות:
  • מרצים בקורסים פרונטליים, מקוונים והיברידיים, גם בקבוצות מרובות משתתפים.
  • חברי סגל אקדמי ובעלי תפקידים המבקשים להטמיע חדשנות אקדמית (ראשי חוגים/תוכניות/קידום הוראה)

מבנה ההתמחות

בשנת תשפ"ג נלמד בימי חמישי בשעות 09:00–14:00
מרבית המפגשים יתקיימו בזום, חלקם ביחידות ללימוד עצמי, כולם בליווי מנטורינג.
4 מפגשים פנים אל פנים יתקיימו בכמה מועדים שיישלחו מראש.

מודל למידה

  • קבוצות מקבילות מותאמות לנקודת הפתיחה שלכם, לתפקידכם ולצרכים המקצועיים שלכם.
  • הרצאות וסדנאות קצרות לחשיפת חדשנות פדגוגית; התמקדות במנטורינג אישי/צוותי לצורך פיתוח חדשנות ויישומה בהקשר הקורס האקדמי האישי; תכנון והפצה של החדשנות במוסד.
  • תמהיל הלמידה ייקבע בהתאם למאפייני המתמחה והצרכים המקצועיים.

תנאי קבלה

  1. תואר שני ומעלה
    (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
  2. ריאיון קבלה
  3. המתמחים שיתקבלו להתמחות יתחייבו לקיים פעולת הטמעה אחת במוסדם, או הפצה של הידע בכל במה אקדמית אחרת (סדנה, כנס, מאמר, קולוקוויום).

בסיום ההתמחות

  • תקבלו תעודת התמחות ב"חדשנות ועיצוב למידה דיגיטלית באקדמיה" מטעם מכון מופ"ת
  • תהיו בעלי ידע וכלים לעיצוב חוויית למידה ולהובלתה באקדמיה ובכלל
  • תהיו חברים בקהילת למידה מקצועית ארצית

צוות הההתמחות

EfratFurst Portrait3

ד"ר אפרת פירסט

מנחה

מבחר מרצים

בהתמחות ילמדו מומחים בעלי מוניטין, חוקרים בכירים ואנשי מעשה בולטים בתחומים הנלמדים.

ההתמחות ניתנת במסגרת בית הספר ללימודי התמחות מקצועית ע"ש פרופ' זילברשטיין

נגן וידאו

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם​

      לפרטים נוספים ולייעוץ ראשוני התקשרו אלינו:

      מינהל לומדים:

      073-75-999-77

       mlomdim@macam.ac.il

      פוסטים נבחרים מהתוכנית

      בוגרים מציגים

      בוגרים מציגים באירוע הסיום של שנת הלימודים תשפ"א הציגו כמה מהבוגרות אחד מהתוצרים שפיתחו במהלך השנה. מוזמנים לצפות  הערכה בתערוכה

      פרסומים נבחרים של המנחים בצוות

      פרסומים נבחרים של המנחים בצוות ד"ר ליאת אייל אייל, ל' (2019). סקירת ספרות בנושא מדיניות תהליכי הערכה בביה"ס היסודי – מבט

      מודלים לשילוב מוקים בלמידה היברידית

      מודלים לשילוב מוקים בלמידה היברידית https://www.youtube.com/watch?v=ulAI3OLG5rkבמפגש זה התארח החוקר והפסיכולוג החברתי איל רבין והציג ממצאי מחקרים אודות חוויית הלומד בקורסים

      למה כדאי "לבזבז" את הזמן בשיעור?

      למה כדאי "לבזבז" את הזמן בשיעור? מרצים ומורים חושבים, ובצדק, שיש לנצל כראוי את זמן הלמידה בשיעורים. אכן, חשוב לעמוד

      תשתית ידע בתיאוריות הלמידה

      תשתית ידע בתיאוריות הלמידה מבט 'ממעוף הציפור' על התחום, חושף כי התיאוריות הולכות ומתרבות, מתמקדות ומתחדדות. לפעמים צריך איזו אנציקלופדיה