עיצוב למידה בעידן המידע

התמחות חד-שנתית – 180 שעות*

* צרוף התמחות של 180 שעות בשנה נוספת מאפשרת לקבל תעודת הוראה במכללות

רציונל

ההתמחות מתמקדת בדרכים חדשניות לעיצוב ההוראה וחוויית הלמידה המותאמות לדור הלומדים החדש בהשכלה הגבוהה. 

מטרת ההתמחות היא להציע מגוון עשיר של אסטרטגיות וכלים לפיתוח וליישום של פדגוגיות עדכניות בסביבות דיגיטליות, תוך כדי התאמה לרוח התקופה המאתגרת. נלמד כיצד לפתח סקרנות, חשיבה ומעורבות לימודית, רגשית וחברתית פעילה.

המתמחים ייחשפו למגמות הבין-לאומיות העדכניות ביותר בתחום, ויתנסו בהן. המנחים ילוו אתכם באופן אישי בפיתוח וביישום של הפרקטיקות הנלמדות ל”שיעור של מחר”. כל אלה במסגרת של קבוצת עמיתים איכותית ותומכת.

קהל היעד

  • סגל אקדמי במוסדות להכשרת מורים;
  • מרצים במוסדות אקדמיים;
  • בעלי תפקידים ומובילי שינוי במוסדות אקדמיים;
  • ראשי מרכזים לקידום ההוראה;
  • מקומות ספורים יישמרו לבעלי תפקידים ייחודיים במערכת החינוך דוגמת מנהלי בתי ספר, מפקחים ומדריכים במשרד החינוך, מנהלי פסגות.

מבנה ההתמחות

בשנת תשפ"ב נלמד בימי חמישי בשעות 09:00–14:00.
הלמידה תשלב לסירוגין מפגשים פנים אל פנים עם מפגשים מקוונים (Blended)

תנאי קבלה

  1. תואר שני ומעלה
    (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
  2. ריאיון קבלה

בסיום ההתמחות

  • תקבלו תעודה המעידה על סיום התכנית ב'עיצוב למידה בעידן המידע' מטעם מכון מופ"ת
  • תהיו בעלי ידע ונסיון בתחום של הוראה ולמידה חדשנית
  • יהיה ברשותכם תיק עבודות המכיל יחידות לימוד מיטביות שפיתחתם
  • תהיו חלק מקהילה של מרצים וחוקרים מובילי חדשנות, שתהווה כר לשיתופי פעולה עתידיים
  • צרוף התמחות נוספת בהיקף של 180 שעות בשנה שנייה מקנה תעודת הוראה

צוות הההתמחות

מבחר מרצים

בהתמחות ילמדו מומחים בעלי מוניטין, חוקרים בכירים ואנשי מעשה בולטים בתחומים הנלמדים.

ההתמחות ניתנת במסגרת בית הספר ללימודי התמחות מקצועית ע”ש פרופ’ זילברשטיין, לאתר בית הספר

נגן וידאו

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם

לפרטים נוספים ולייעוץ ראשוני התקשרו אלינו:

מינהל לומדים:

073-75-999-77

 mlomdim@macam.ac.il

פוסטים נבחרים מהתוכנית

פרסומים נבחרים של המנחים בצוות

פרסומים נבחרים של המנחים בצוות ד”ר ליאת אייל אייל, ל’ (2019). סקירת ספרות בנושא מדיניות תהליכי הערכה בביה”ס היסודי – מבט

מודלים לשילוב מוקים בלמידה היברידית

מודלים לשילוב מוקים בלמידה היברידית https://www.youtube.com/watch?v=ulAI3OLG5rkבמפגש זה התארח החוקר והפסיכולוג החברתי איל רבין והציג ממצאי מחקרים אודות חוויית הלומד בקורסים

למה כדאי “לבזבז” את הזמן בשיעור?

למה כדאי “לבזבז” את הזמן בשיעור? מרצים ומורים חושבים, ובצדק, שיש לנצל כראוי את זמן הלמידה בשיעורים. אכן, חשוב לעמוד

תשתית ידע בתיאוריות הלמידה

תשתית ידע בתיאוריות הלמידה מבט ‘ממעוף הציפור’ על התחום, חושף כי התיאוריות הולכות ומתרבות, מתמקדות ומתחדדות. לפעמים צריך איזו אנציקלופדיה