הרשת החברתית-חינוכית ניר (Near) היא ספינת הדגל (לצד האי הווירטואלי) בפיתוחים הייחודיים, המקוריים והחדשניים של מרכז TEC בשיתוף עמותת ניר.

המשמעות הכפולה של השם, לזכרו של ניר דיסקין ז"ל, אינה מקרית. זו הרשת החברתית-חינוכית היחידה בעולם המיועדת ללמידה ולקירוב לבבות. אפיונה ותכונותיה מיועדים לקדם למידה שיתופית ורב-תרבותית בהשראת מודל טק.

 

מאפייני רשת ניר (Near)

רשת ניר תומכת ומקדמת למידה שיתופית בקבוצות רב-תרבותיות בהתאם להיררכיה של מודל TEC: אשכולות לימוד של בתי ספר ממגזרים שונים, שבהם קבוצות מעורבות של תלמידים מבתי הספר שבאשכול. מורי האשכול אחראים לא רק על כיתותיהם, אלא גם על קבוצות הלמידה המעורבות. לכל 3-4 מורי האשכול יש מדריך, המפקח על התהליך ועל המעבר לפעילויות הלימודיות הבאות, ומנהל התכנית מפקח על כולם ושולט בחלק האדמיניסטרטיבי-ניהולי של הרשת.

 

הסרת מחסום השפה!

כדי לקדם שיתופיות רב-תרבותית, כל ילד כותב בשפת האם שלו, והטקסט נכתב אוטומטית בשפה האחרת. המערכת מזהה את שפת האם של המשתמש, ומציגה לו את התכנים בשפתו – כאן התלמידים כבר לא צריכים את Google Translate  כי הרשת משתמשת בכלי זה באופן מובנה.

 

הכי פשוט, וגם מייצר אלבום תמונות!

אין צורך בתפריטים מרובים כמו בשאר הרשתות החברתיות, כי המשימות נבנות בתבנית מתאימה, וחוץ מלחצן להתחלתה, אין כמעט צורך בדבר. המערכת יודעת להדפיס בסוף השנה אלבום תמונות של כל תוצרי הילדים בשביל ההורים והגאווה, וכדי שיוצגו במסדרון בית הספר. הילדים עובדים במסך שיתופי דמוי פוסטר ומעלים אליו תמונות, טקסטים, הקלטות וסרטונים שיצרו, ומגיבים האחד לשני.

 

למורים שלנו יש עיניים בגב!

לא צריך דוחות ורשימות, מורה שנכנס לרשת רואה מיד הכול: את תמונת המצב של האשכול על נחש ציר המשימות השנתי (ראו בתמונה), ואת מצבה של כל קבוצה – באיזו משימה היא נמצאת, ואת מצבו של כל ילד בתוכה – באיזה שלב הוא נמצא.

למנהל הרשת יש לוח בקרה (Dash Board), שבו מנותחים ומאופיינים תוצרי הלמידה (Learning Analytics). אם יש לכם רעיונות לתכונות נוספות שכדאי שיהיו לרשת הזו, כתבו לנו, והיו שותפים לתכנונה!